Rottweiler

Rottweiler

wtorek, 22 marca 2016

Demon 26 dzień (jeszcze raz o ćwiczeniach)


26 dzień po resekcji głowy kości udowej 

Dzisiaj jak zwykle zaczęłam dzień od spaceru z Demonem i ćwiczeń. Bierne pozwolił sobie zrobić w prawdzie nie był zadowolone, ale przynajmniej nie przeszkadzał. Na szczęście ćwiczenia czynne niszczyciel wykonuje z entuzjazmem zwłaszcza jeżeli wykorzystujemy piłkę, którą mu wczoraj kupiłam. 

Ponieważ wiele osób pytało mnie w prywatnych wiadomościach o ćwiczenia jakie wykonuję z Demonem  postanowiłam ponownie wymienić je w filmiku i po krótce o nich opowiedzieć. Filmik w którym każda z metod będzie pokazana zostanie opublikowany niebawem. 




Ćwiczenia bierne : 

- prostowanie i zginanie łapy, 
- ruchy koliste (rowerki). 
- ruchy przywodzące i odwodzące,






Ćwiczenia czynne : 

- chodzenie po schodach, 
- chodzenie po nierównym terenie (kamienie, błoto, liście, plaża, górki, dołki itd.) 
- chodzenie po równoważni,
- przechodzenie przez płotki, 
- przechodzenie przez obręcz, 
- chodzenie po kładce, 
- obroty wykonywane na około stołu krzesła lub w około własnej osi (pamiętam jednak, że chora łapa musi być wewnątrz wykonywanego obrotu)
- skręt tułowia w stronę zdrowej łapy, 
- ćwiczenia z piłką, 
- ćwiczenia na dysku równoważnym (pies wchodzi łapami na dysk), 
- ćwiczenie siad, wstań,
- ćwiczenie z zabieraniem łapy (gdy pies stoi wyciągamy mu zdrową łapę do tyłu zmuszając go tym samym do postawienia na ziemi operowanej kończyny), 
- lekkie popychanie oku psa naszym kolanem w jednym określonym kierunku, 
- brodzenie w wodzie, za które zostałam niemal obdarta ze skóry na jednym z fb forów.

Dlaczego ? A no dlatego, że pies chodzi w kołnierzu na spacerze, a dwa, że chodzi po błocie, a jego chód jest chwiejny i grozi złamaniem. No jest, ale czego się spodziewać nie cały miesiąc po poważnej operacji. Właśnie po to z nim ćwiczę. Dlaczego ma kołnierz większość z wtajemniczonych osób wie, że po pierwsze ze względu na to, że Demon już raz ranę rozlizał, po drugie dlatego, że kołnierz jest w rozsypce, a ciężko o kolejny bo obdzwoniłam całą Bydgoszcz i nie mają 30- to centymetrowych. Po trzecie jak mu raz abażur zdjęłam to niestety, ale ponowne założenie wymagało wiele wysiłku, połączonego z gonieniem Demona po całym mieszkaniu. Dlatego, że inni widząc z daleka psa w kołnierzu łaskawie zabierają swoje psy, które nie rzadko są agresywne i często rzucają się na operowany tył Demona. Zapewne, gdyby Pani wiedziała o wszystkich ćwiczeniach, które z Demonem wykonuję to pewnie wyciągnęła by mnie przez komputer i udusiła. Ruchy zrywne, chodzenie po schodach, po równoważni, po plaży z psem po operacji pewnie uznałaby mnie za idiotkę narażającą zwierzę tylko dla głupiego filmiku. Wszak chodzi mi o zabawę pęknie kość nie pęknie, a nie o dobro psa. Codziennie tracę kilka godzin na ćwiczenia i masę środków na rehabilitację dla mojej własnej zabawy. Ci, którzy mnie znają, Ci którzy byli świadkami mojej walki o tego psa i zaangażowania z jakim poświęcam się dla niego niewątpliwie wiedzą, że robię to z miłości, a nie dla fejmu. Blog powstał, żeby Ci którzy mieli pytania odnośnie dysplazji znaleźli choć część odpowiedzi. Ja znalazłam je o wiele za późno. Lekarz zawsze mówi, że psy po zabiegach radzą sobie świetnie, nie zawsze jest to jednak prawdą. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że każdy przypadek jest inny ja opisuję nasz własny.

inne ćwiczenia : 

- chodzenie po opakowaniach od jajek (rehabilitowano tak pewnego buldoga angielskiego, nie mam pojęcia jak ta metoda sprawdzi się u rottweilera i czy opakowania wytrzymają, ale spróbujemy), 
- taniec z psem,  raz spróbowałam, ale Demon nie bardzo łapał o co chodził i ostatecznie stwierdziłam, że wykonujemy tyle innych ćwiczeń, że to jedno możemy sobie darować), 
- chodzenie po kładce wykonujemy je kilka razy w tygodniu, ponieważ w Bydgoszczy jest tylko kilka kładek, 
- przechodzenie przez tunel, które wdrożyłam od dzisiaj, 


Zabawa z piłką - ćwiczenie czynne, 








Równoważnia - ćwiczenie czynne, 





Popychanie - ćwiczenie czynne, 




Tunel  - ćwiczenie czynne, 




chodzenie po schodach - ćwiczenie czynne, 




Brodzenie w wodzie - ćwiczenie czynne, 




Zabieranie łapy - ćwiczenie czynne, 


2 komentarze:

  1. W końcu ktoś to nie tylko opisał, ale i pokazał. Ja szukałam takich ćwiczeń dla mojego psa i niczego nie znalazłam, a tu proszę. Wszystko w jednym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy, ale proszę pamiętać, żeby przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultować się z fizykoterapeutą, który dobierze odpowiedni zestaw dla Pani psa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń