Rottweiler

Rottweiler

poniedziałek, 14 marca 2016

Psy, a nietrzymanie moczu


18 dzień po resekcji głowy kości udowej. 

Dzisiejszy dzień był dla mnie dużym wyzwaniem. Gdzieś przed 8.00 poczułam jak Demon wkrada się do mojego łóżka. Trochę się pokręcił szukając odpowiedniego dla siebie miejsca, w końcu znalazł, położył się i zasnął. Ponieważ wyjątkowo się nigdzie nie spieszyłam, a do później nocy oglądałam film, postanowiłam dzisiaj pospać nieco dłużej. Obudziłam się około 9.00, a razem ze mną niszczyciel. Jak zwykle ubrałam się i chciałam zabrać go na spacer, ale wyjątkowo Demon nie chciał opuścić łóżka. To było bardzo dziwne, ponieważ nigdy nie może się doczekać spaceru i zawsze budzi mnie, żeby z nim wyjść. Dzisiaj jednak nie zareagował nawet na słowo spacer. Usiadłam na chwilę obok próbując go zachęcić. Było widać, że zbiera mu się na kupę, ale mimo to ruszyć się nie chciał. Ewidentnie coś było nie tak. 




Ponieważ Demon nie miał zamiaru się ruszyć to sama zabrałam go z łóżka. Okazało się, że mój pies najzwyczajniej w świecie zsikał się przez sen, wiedział, że zrobił źle i najwyraźniej próbował uniknąć kary. Takie rzeczy zdarzają się bardzo rzadko, ale zazwyczaj tylko wtedy, gdy pies zapada w bardzo głęboki sen. Oczywiście mowa tu o jednorazowych przypadkach. Jeżeli tego typu sytuacje zdarzają się regularnie należy udać się do Lekarza Weterynarii. 




Pamiętaj, że gdy kłopoty z nietrzymaniem moczu pojawią się u psa dorosłego, najpierw trzeba wykluczyć przyczyny zdrowotne. Problemy z moczeniem się występują m.in. u zwierząt chorujących na nerki i drogi moczowe, choroby hormonalne oraz choroby narządu rodnego (suki). Dlatego, przed postawieniem rozpoznania, pies musi być zbadany. Jeśli lekarz wykluczy problem kliniczny, trzeba przyjrzeć się relacjom czworonoga z członkami rodziny.




Brudzenie w domu to często próba zwrócenia na siebie uwagi. W taki właśnie sposób zachowują się psy, które cierpią z powodu braku zainteresowania ze strony opiekuna. Zaznaczając moczem miejsca, z którymi człowiek jest szczególnie związany (np. łóżko lub ubrania), pies natychmiast rozładowuje napięcie emocjonalne oraz poprawia własne samopoczucie. Podobnie zachowują się psy, którym udziela się nerwowy nastrój panujący w domu oraz stres jego mieszkańców. Ludzie w takich sytuacjach biegają, jedzą słodycze, palą papierosy, a pies moczy łóżko opiekuna.

Tego typu zachowanie może być również wywoływane przez pobudzenie seksualne, np. mieszkająca w bliskim sąsiedztwie suka ma cieczkę lub chęć podkreślenia swojej pozycji w stadzie zwłaszcza jeżeli w pobliżu pojawił się nowy, młody osobnik.

źródło : http://www.zako.wroclaw.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz