Rottweiler

Rottweiler

piątek, 20 maja 2016

Demon 80 dzień po operacji - plaga kleszczy


Myślęcinek 

Kilka dni temu postanowiłam zabrać Demona do Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku, ponieważ miał zdecydowanie zbyt wiele energii przez co biegał po całym mieszkaniu jak oszalały, a takie zachowanie zdecydowanie nie sprzyja dysplastycznemu stawowi. Przechadzając się po parku zauważyłam, że po grzbiecie Demona chodzi kleszcz, który najwyraźniej szukał sobie miejsca do wkłucia. Natychmiast go usunęłam i postanowiłam dokładnie obejrzeć Niszczyciela. Drugiego pasożyta znalazłam pod ogonem, podobnie jak poprzedniego tego również pozbyłam się zanim zdążył się do niego przyczepić na stałe. Więcej  kleszczach znajdziecie tutaj http://moje-zycie-z-rottweilerem.blogspot.com/2016/04/kleszcze-czyli-co-powinnismy-wiedziec.html

Po usunięciu pasożytów wyruszyliśmy w dalszą drogę. Postanowiłam zabrać Demona na skałki i chwilę z nim tam posiedzieć.
















Jednym z najbardziej widowiskowych obiektów Ogrodu jest alpinarium. Wysokości dochodzą względnie do 20 metrów. Interesująca rzeźba tego miejsca umożliwiła budowę charakterystycznych form górskich, tj. : ścian,  grani, żlebów, piergów, wąwozów. W centralnym miejscu alpinarium zaprojektowano górskie jeziorko z potokiem oraz wodospadem. Natomiast nasadzenia w tej części ogrodów wiążą się ściśle z budowanymi siedliskami oraz materiałem skalnym użytym do ich budowy. W części granitowej dominują kosodrzewiny oraz sosna limba. Między wapiennymi głazami zobaczyć można szarotkę alpejską, dębik ośmiopłatkowy, goździk alpejski oraz wiele innych. Alpinarium to zdecydowanie moje ulubione miejsce. 


































Przed wpakowaniem Demona do samochodu postanowiłam obejrzeć go raz jeszcze. Niestety okazało się, że jeden z kleszczy wbił mu się w pachwinę, postanowiłam więc, że wyjmę go po dotarciu do domu. W mieszkaniu zauważyłam, że po Demonie chodzi kolejny kleszcz więc usunęłam go zanim jeszcze się wkuł. Dla pewności obejrzałam go ponownie i tak oto znalazłam jeszcze 2 wędrujące po nim pasożyty. Kleszcza, który się wbił bez problemu usunęłam w całości, był martwy, skutecznie zabiła go tabletka. 

Bilans dzisiejszej wizyty w parku to 7 kleszczy zebranych w ciągu jednej godziny. Wylewka niestety zawiodła dlatego, na jakiś czas odpuścimy sobie wyjazdy do LPKiW.

Przy okazji rozmowy na jednym z facebookowych forów dowiedziałam się, że w sieci sklepów KAKADU można nabyć test służący do zbadania kleszcza. Cena testu waha się w granicach od 17 zł - do 21 zł. 




Charakterystyka testu na badanie kleszcza,  w poszukiwaniu krętków Borrelia burgdorferii

Za pomocą testu możecie zbadać kleszcza i niemal natychmiast wiecie czy był on nosicielem groźnych bakterii Borrelia burgdorferii. Jeśli już doszło do pokąsania, nie musicie z niepokojem przez kilka tygodni wypatrywać objawów boreliozy. Wystarczy wykonać prosty test i w wypadku dodatniego wyniku udać się z psem do lekarza weterynarii po dalsze, szczegółowe instrukcje i leki.

Wykonanie testu nie jest skomplikowane i poradzi sobie z nim każdy. Wynik odczytuje się na podstawie pojawiających się kolorowych pasków we właściwym okienku kasetki – podobnie jak w niektórych, popularnych testach ciążowych.

Choroba z Lyme może dotyczyć zwierząt domowych oraz ludzi.

Kleszcze zarażone krętkami Borrelia przenoszą chorobę, przywierając do ciała i odżywiając się krwią od różnych gatunków zwierząt i ludzi. Choroby nie można lekceważyć i należy rozpocząć leczenie, tak szybko jak to jest możliwe. Objawy choroby z Lyme nie zawsze są identyczne, przez co lekarze i weterynarze mają sporo problemów z jej rozpoznaniem, dlatego użycie Beaphar Tick Test w celu wykrycia krętków Borrelia w ciele kleszczy jest tak ważne. W przypadku, gdy potwierdzisz ugryzienie przez zakażonego kleszcza, skontaktuj się z lekarzem/weterynarzem, aby dowiedzieć się, czy leczenie jest konieczne. 
Sposób stosowania testu do badania kleszczy
Przed wykonaniem testu koniecznie zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania, zawierającej szczegółową instrukcję postępowania i odczytywania wyników testu.

Pierwszy krok: Usuń wczepionego kleszcza przy użyciu odpowiedniego narzędzia takiego jak Beaphar Tick Boy. Upewnij się, że głowa kleszcza także została usunięta. Nie używaj żadnych substancji drażniących takich jak alkohol lub mydło bezpośrednio na kleszcza. Może to zwiększyć prawdopodobieństwo transmisji bakterii z kleszcza na żywiciela.

Badanie kleszcza:

- Umieścić kleszcza w probówce zawierającej płyn.
- Rozgnieść kleszcza przy pomocy dołączonego bambusowego patyczka.
- Po całkowitym rozgnieceniu kleszcza dokładnie wymieszać zawartość probówki przy pomocy patyczka.
- Pipetą pobrać płyn z probówki.
- Umieścić 2-3 krople płynu w okienku na próbkę w kasetce z testem. Wynik testu pojawi się w ciągu 10 minut.

Bibliografia : 

- http://www.myslecinek.pl/content/ogrod-botaniczny
- http://e-sklep.kakadu.pl/produkt-17511/beaphar.tick.test.-.test.do.badania.kleszcza.htm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz