Rottweiler

Rottweiler

poniedziałek, 2 maja 2016

Demon 62 dzień po operacji (stan zapalny)


62 dzień po resekcji głowy kości udowej 

Ten post postanowiłam napisać z małym opóźnieniem, ponieważ szukałam pewnej istotnej dla niego informacji. Jeszcze w piątek Demon szalał nad jeziorem, a już w sobotę wylądowaliśmy u weterynarza. 
Na porannym spacerze zauważyłam, że kał wydalony przez Demona jest wprawdzie uformowany normalnie, ale za to cały objęty błoną. Natychmiast wyjęłam z kieszeni tel. i nagrałam krótki film, żeby pokazać Pani weterynarz jak dokładnie wygląda. Od razu zabrałam Niszczyciela do lecznicy. Na miejscu Pani weterynarz przeprowadziła ze mną krótki wywiad, w czasie którego zapytała mnie o to czy Demon ostatnio pływał. Odpowiedziałam, że tak i że właśnie wczoraj byliśmy nad jeziorem. Pani doktor zasugerowała, że prawdopodobnie w organizmie Demona znajdują się algi i że należy wykonać badanie. W tym celu Pani doktor musiała zrobić wymaz. 




Glony, algi (łac. Algae, gr. Phykos) – to grupa morfologiczno - ekologiczna, składająca się z kilku niespokrewnionych linii ewolucyjnych organizmów plechowych, tj. beztkankowych. Cechami łączącymi gromady składające się na tę grupę jest w większości przypadków autotrofizm i funkcja pierwotnego producenta materii organicznej w zbiornikach wodnych, ewentualnie w miejscach, gdzie woda występuje w małych ilościach (wilgotna gleba, kora drzew) lub okresowo oraz pierwotna, beztkankowa budowa ciała. Pod nazwą alg kryją się więc nie tylko cenne dla naszego organizmu glony, ale i sinice. 

Po wybarwieniu rozmazu okazało się, że w organizmie Demona w niewielkiej ilości występują algi. Dodatkowo u Niszczyciela stwierdzono w jelicie stan zapalny. 


źródło : http://www.therios.eu/?act=3&id=167


Zalecenia : 

- Przez 5 dni podawanie rano 4 tabletek Metronizadolu, 
- Przez 5 dni podawanie po południu 2 tabletek BioProtect, 
- Zakaz pływania i picia wody z jeziora, itp. miejsc, 
- Ponowne wykonanie rozmazu po zakończeniu leczenia, 

Nie pozostaje nam nic innego niż stosowanie się do zaleceń i ponowne powtórzenie badania za 5 dni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz