Rottweiler

Rottweiler

sobota, 16 stycznia 2016

Gdy Pan nie widzi czyli jak pies kradnie

Kradzież jedzenia 

Powszechnym problemem wśród rottweilerów jest łakomstwo, które nie tylko nigdy nie ustaje, ale i nie przestaje dawać o sobie znać. Do niedawna nie mieliśmy z tym problemu, ale ostatnio przygotowując sobie jedzenie przekonałam się o tym jak wiele się zmieniło wraz ze wzrostem mojego psa. 
Wczoraj po umyciu piersi z kurczaka i wykrojeniu wszystkiego co tłuste i brzydkie z dużego, ładnego filetu odwróciłam się na pięcie, żeby resztę mięsa schować do zamrażalki. Ku mojemu zdziwieniu patrzę nie ma mięsa na blacie. Myślę sobie kurcze demencja zamiast zostawić pierś, żeby ją przygotować schowałam ją razem z resztą do lodówki. Wyjmuję, patrzę, ale mięso wygląda jakoś inaczej jest chudsze, a filety są zdecydowanie mniejsze niż ten, który zapamiętałam. No, ale nic myślę sobie nie dość, że mam sklerozę to jeszcze jakieś przewidzenia i pewnie z tą świadomością żyłabym do dzisiaj, gdyby nie mina mojego psa kiedy na niego spojrzałam, oczy miał jak 5 zł, uszy schowane, a postawę skurczoną. Oschłym tonem zapytałam go więc ''Co zrobiłeś'' w tym momencie z pyska wypadł mu wielki kawał mojego niedoszłego obiadu, choć już nie taki ładny jak wcześniej. Oczywiście Demon od razu zwiał i schował się za fotelem. 

Wcześniej nakryłam go na podjadaniu indyka filmik poniżej : 


https://www.youtube.com/watch?v=eLANbaJYmu4





Najczęstsze powody takiego zachowania:

-nieposkromiony apetyt i chęć "polowania" na posiłek;
-problem ze zrozumieniem "hierarchii" w domu
-głód.

Rozwiązanie:

1. Zamykaj kuchnię. Wszelkie silne zapachy w tym pomieszczeniu to stymulacja kradzieży kąsków.
2. "Nie wódź na pokuszenie" i nie zostawiaj żadnych łatwych łupów porozkładanych w mieszkaniu.
3. Naucz psa komend "Zostaw", "Wyjdź", "Siad". Kiedy zaczyna wskakiwać na blaty - wydaj komendę i egzekwuj jej wykonanie, po czym zawsze psa nagrodź.

Nigdy:

1. Nie pozwól, by pies zjadł na twoich oczach, to co porwał z talerza czy stołu! Podejdź, wyjmij mu łup z pyska wydając komendę: "Zostaw" – by to skutkowało wcześniej musisz psa nauczyć oddawania za pomocą zabawek, aportów, czy smaczków.
2. Nigdy nie bij i nie zrzucaj z furią psa z blatu czy stołu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz