Rottweiler

Rottweiler

niedziela, 21 maja 2017

Szarpaki Sirius Neon - Recenzja


POSZUKIWANIA : 

Jakiś czas temu stanęłam przed koniecznością kuna szarpaka, który był nam potrzebny na plac szkoleniowy. Początkowo rozważałam trzy firmy : Sirius, Rauki  oraz Dog Style. Jednak z powodu na bardzo utrudnionego kontaktu, długiego okresu oczekiwania i nieterminowych realizacji zamówień niemal od razu z listy skreśliłam szarpaki Dog Style. Zostały więc dwie możliwości ostatecznie stanęło na Siriusie. 




Sirius szarpak neon występuje w dwóch rozmiarach S i M : 


Rozmiar M

Całkowita długość zabawki: 60 cm
Długość futerka: 25 cm
Szerokość futerka: 4 cm
Mocny amortyzator

Rozmiar S

Całkowita długość zabawki: 50 cm
Długość futerka: 18 cm
Szerokość futerka: 4 cm
Delikatny amortyzator




Z racji gabarytów Demona zdecydowałam się na rozmiar M.  

Szarpaki posiadają mocny amortyzator i sztuczne futerko. Bazą szarpaka jest taśma rurowa o szerokości 25 mm w rozm M i szerokości 20 mm w rozmiarze S. Szarpak nie posiada wypełnienia, zamiast tego taśmę obszyto ciasno futrem. Sztuczne futerko i miękka struktura zachęcają psy do zabawy. 




Czyszczenie : Zabawkę można prać w pralce w temperaturze 30 stopni Celsjusza. 

Zabawka nie nadaje się do żucia. Po skończonej zabawie należy schować ją w miejscu niedostępnym dla psa. Nigdy nie należy zostawiać psa sam na sam z zabawką, która nie jest przeznaczona do żucia. 


PIERWSZE TESTY : 

Pierwsze zabawy z szarpakami odbywały się na placu treningowym pod okiem naszej trenerki. Chcieliśmy wprowadzić nowy system nagradzania, żeby urozmaicić szkolenie. Dla Demona wybrałam rozmiar M, ale jeśli ktoś potrzebuje nieco większego szarpaka to wystarczy skontaktować się z firmą, która jest elastyczna. Realizacja zamówienia przebiegała szybko, a na każdym jej etapie byłam o wszystkim informowana. Kontakt oceniam na piątkę z plusem. 
Szarpaki testowaliśmy przez prawie trzy miesiące w tym czasie wypadła z nich znikoma ilość sztucznego futra, a sama zabawka nie straciła nic ze swojego uroku. Oba szarpaki były wielokrotnie prane w pralce jak widać na poniższych zdjęciach nadal mają się świetnie. Pomimo dużych rozmiarów można go bez problemu schować w tylnej kieszeni dżinsów. 




ZALETY : 

- Wytrzymałość - podczas użytkowania przekonałam się, że szycie nie puszcza, amortyzator działa jak trzeba, a z szarpaka nie wystają żadne nitki. Zaletą jest również futro, które się nie sypie. Jeśli już z niego wypada to w niewielkich ilościach. 
- Przystępna cena - 40 zł to naprawdę nie majątek. 
- Zajmuje niewiele miejsca - z powodzeniem można go schować w tylnej kieszeni spodni. 
- Łatwy w czyszczeniu - można wyprać go w pralce. 
- W miarę szybko wysycha - po ponad godzinie był już całkowicie suchy. 

WADY :

- Na inne psy działa jak magnes. Dosłownie je przyciąga.




OCENA : 

Jak najbardziej pozytywna. Sądziłam, że szarpak na Demonie nie zrobi żadnego wrażenia zwłaszcza, że pod kontem zabawek jest bardzo wybrednym psem.  Wbrew moim obawom zakup okazał się strzałem w dziesiątkę. Produkt jest wytrzymały, estetyczny i zajmuje niewiele miejsca. Szarpaki mają szerokie zastosowanie można wykorzystywać je do zabawy, nauki oraz noszenia. Ostatnio wpadłam na pomysł, żeby za pośrednictwem szarpaka nauczyć Demona noszenia. Chciałam, żeby na końcowym etapie spaceru odwrócić jego uwagę od nielubianego sąsiada. W końcu nie zawsze mamy przy sobie smaczki czy szyszki. 




2 komentarze:

  1. Bardzo przydatny post, ponieważ planujemy zakup tego szarpaka dla akity i yorka, a nie byłam pewna czy akicie będzie odpowiadał rozmiarowo i czy szwy będą wytrzymałe.
    Pozdrawiamy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Szarpak można śmiało zamawiać. Szwy z powodzeniem wytrzymują zabawy z średniej wielkości psem. Nawet amortyzator nie ucierpiał, a szarpaka używamy regularnie :) Również pozdrawiam

      Usuń